Pajamų iš miško pardavimo apmokestinimas

23.05.16

Verslo portalas „vz.lt”, autorius Vytautas V. Žeimantas, išnagrinėjo aktualią temą dėl pajamų iš miško pardavimo apmokestinimo. Remiantis Valstybinės mokesčių inspekcijos gautu išaiškinimu, 5% dydžio atskaitymus nuo nenukirsto miško ar apvaliosios medienos pardavimo pajamų, galima atimti iš apmokestinamųjų pajamų už miško pardavimą. Paaiškinime taip pat teigiama, pabrėžiama, kad skirtumas tarp medienos pardavimo pajamų ir jos įsigijimo kainos apmokestinamas 15% gyventojų pajamų mokesčiu, o iš pardavimo pajamų galima atimami teisės aktuose numatytus privalomus mokėjimus.

Pagal Miškų įstatymą miškų valdytojai, fiziniai asmenys, turi mokėti 5% dydžio atskaitymus nuo nenukirsto miško ar apvaliosios medienos pardavimo pajamų. Tokie atskaitymai yra laikomi teisės aktuose numatytais mokėjimais ir juos galima atimti iš medienos pardavimo pajamų. Miško valdytojas turi turėti dokumentus pagrindžiančius, kad Lietuvos miškų įstatyme numatyti 5% dydžio atskaitymai buvo sumokėti.

Gyventojai, kurie yra įregistravę individualią miškų ūkio veiklą iš gautų pajamų už medienos pardavimą taip pat gali atimti įprastines šiai veiklai tenkančias išlaidas. Tokiomis išlaidomis taip pat pripažįstamos biržės atrėžimo, miško kirtimo bei ruošos ir miško atkūrimui patirtos išlaidos. Tačiau norint tokias išlaidas priskirti gyventojo individualios veiklos leidžiamiems atskaitymams, jos turi būti pagrįstos juridinę galią turinčiais dokumentais. VMI primena, kad gyventojai vykdantis individualią miškų ūkio veiklą savo leidžiamais atskaitymais, t.y. patirtomis individualios veiklos išlaidomis gali laikyti sumą lygią 30% jos gautų pajamų iš šios individualios veiklos. Tokiu atveju dokumentų pagrindžiančių išlaidas neprivaloma turėti.